Jak wybrać reklamę zewnętrzną dla swojej firmy?
Istnieją różne typy reklamy. Choć niewątpliwie w ostatnich latach na znaczeniu coraz więcej nabiera marketing internetowy, nadal liczy się reklamowanie swoich usług na bardziej tradycyjne sposoby. Jednym z nich jest reklama zewnętrzna. Co oznacza ten termin? Wszystkie formy marketingu, które wiążą się z wykorzystaniem przestrzeni publicznej. Chodzi tu więc głównie o różnego rodzaju plakaty czy billboardy, które zamieszczane są w strategicznych miejscach.
Zasady reklamy zewnętrznej
Jakimi czynnikami kierować się, wybierając reklamę zewnętrzną dla swojej firmy? Bardzo istotne jest miejsce, w którym zostanie umieszczony plakat lub billboard. Największy efekt da zareklamowanie się tam, gdzie każdego dnia przemieszcza się dużo osób. Terenem tym niekoniecznie musi być centrum miasta. Równie dobry skutek może przynieść wybranie billboardu przy często uczęszczanej drodze.
Pojęcie reklamy zewnętrznej nie odnosi się jednak tylko do przestrzeni publicznej, która ma charakter otwarty. Zamiast na świeżym powietrzu, billboardy i plakaty można umieszczać także w takich miejscach jak centra handlowe czy środki transportu zbiorowego. W nowoczesnych budynkach i pojazdach reklama zewnętrzna może przybrać również bardziej interesującą formę niż zwykły plakat. Niekiedy istnieje sposobność, aby treści marketingowe zamieszczać na elektronicznych ekranach lub prezentować w formie hologramu.
Zamieszczając reklamę w przestrzeni publicznej, dobrze jest też pamiętać o tym, aby wpasować się z nią w otoczenie. Plakaty czy billboardy, które zaburzają estetykę danej okolicy, zamiast interesować, jedynie irytują. Kolejnym błędem popełnianym podczas reklamowania usług jest także niezdejmowanie plakatów po tym, kiedy kończy się okres obowiązywania danej oferty czy promocji. Reklama informująca o nieistniejących już produktach będzie tylko wprowadzać w błąd odbiorców.
Dobrym pomysłem związanym z reklamą zewnętrzną jest natomiast zamieszczanie na billboardach czy plakatach odnośników do stron internetowych oraz numerów telefonu. Jeśli jednak już się one pojawiają, to koniecznie muszą być na tyle duże, żeby można było je zobaczyć nie tylko z bliska, ale i z pewnej odległości.